На Прикарпатті завершився проект, покликаний підвищити якість та ефективність надання адмінпослуг
Два з половиною роки на Прикарпатті тривав проект «Підвищення якості та ефективності надання адміністративних послуг населенню Івано-Франківської області через співпрацю громади та влади».
У рамках проекту було надано технічну та організаційну допомогу при створенні у Надвірнянському, Калуському і Коломийському районах Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП). Для Центрів закупили сучасну комп’ютерну та оргтехніку, зручні меблі, виготовили інформаційні матеріали. Загалом, при створенні ЦНАПів було використано найкращий український та міжнародний досвід, зокрема, керівники центрів взяли участь у стажувальних візитах до Польщі та Естонії, ознайомились із діяльністю вінницького прозорого офісу та івано-франківського ЦНАПів.
Як зазначив на прес-конференції, присвяченій завершенню проекту, очільник департаменту економіки Івано-Франківської ОДА Володимир Попович, допомога Європейського союзу була дуже доречною. Адже закон ставить чіткі вимоги щодо облаштування створюваних Центрів надання адміністративних послуг. В той же час у бюджеті коштів на це не вистачає.
Одним з основних результатів проекту є створення Мережі ЦНАПів Івано-Франківської області. Її завданням є допомога у підвищенні якості обслуговування споживачів адміністративних послуг, шляхом адаптації та апробації передового світового досвіду в сфері надання державних послуг, проведення регулярних тренінгів та навчальних семінарів для працівників ЦНАПів, обміну досвідом між спеціалістами, що працюють у центрах, моніторингу діяльності ЦНАПів для виявлення і усунення проблем.
«Хочеться , щоб влада ставала ближчою до людей, розуміла їх потреби. Саме тому питання організації якісного і швидкого надання адміністративних послуг є дуже важливим. Можна навіть у деякій мірі говорити про те, що ЦНАП — це обличчя місцевої влади, адже центр надання адмінпослуг — це місце, куди людина приходить, аби отримати послугу від держави» — переконує керівник проекту, голова правління МГЦ «Еталон» Леся Аронець.
Ще одним завданням проекту було впровадження сучасних технологій в процес надання адмінпослуг. З цією метою створено веб-портал мережі www.cnap-if.org.ua, який містить інформацію про мережу та ЦНАПи, що входять до неї; перелік адміністративних послуг, що надаються центрами з усією необхідною супровідною інформацією; стрічку новин, яка знайомить відвідувачів з актуальною інформацією в сфері е-урядування та адміністративних послуг.
Однією з складових порталу є система дистанційного навчання, завдяки якій немає необхідності відривати співробітників ЦНАПів від робочого місця, окрім того з’явилась можливість залучати викладачів чи експертів з інших міст без необхідності забезпечувати їх приїзд та проживання у Івано-Франківську.
Зменшити черги, а з ними і час, необхідний на отримання послуг, і навантаження на працівників ЦНАПів може переведення послуг в Інтернет. Експерт з комунікацій МГЦ «Еталон», координатор ІТ-волонтерів у Івано-Франківській області Андрій Озорович стверджує — в Україні вже зараз існують рішення, які дозволяють максимально швидко здійснити цей процес. Мова, зокрема, про систему «Універсам послуг». Розроблена з урахуванням усіх вимог і побажань працівників ЦНАПів та суб’єктів надання адміністративних послуг, ця система електронного документообігу є набагато зручнішою у використанні, про що свідчать позитивні відгуки перших її користувачів — адміністраторів Коломийського та НадвірнянськогоЦНАПів. У 2016-му році заплановане впровадження «Універсаму послуг» в інших районах області.
Завершальним акордом проекту стала міжнародна конференція, яка відбулась наприкінці листопада 2014 року в м. Івано-Франківську. Її учасниками стали понад 100 представників органів державної та місцевої влади, громадських організацій з України, а також гості з Естонії та Польщі. Протягом трьох днів відбувались презентації напрацювань та досягнень Мережі Центрів надання адміністративних послуг в Івано-Франківській області, Одеського Центру обслуговування громадян, Київського, Харківського, Сєверодонецького та іншихЦНАПів. Учасники конференції з-за кордону розповіли про трансформацію системи надання публічних послуг у контексті адміністративної реформи в Польщі, а також про досвід впровадження електронних сервісів. За підсумками конференції було ухвалено резолюцію, яка була направлена до місцевих та центральних органів влади, зацікавлених громадських організацій