В Івано-Франківську бізнес висуватиме вимоги до кандидатів на місцеві вибори-2015
В Івано-Франківську стартувала передвиборча адвокасі-кампанія з просування пріоритетів і пропозицій реформ від малого та середнього бізнесу напередодні місцевих виборів – 2015. Заходи реалізовуватимуться в рамках проекту USAID «Впевнений бізнес – заможна громада».
Про це йшлося 06 серпня під час прес-конференції, організованої Молодіжним громадським центром «Еталон». Про особливості проведення адвокасі-кампанії в обласному центрі Прикарпаття розповіла керівник МГЦ «Еталон Леся Аронець.
Ідея кампанії – представити кандидатам на місцевих виборах «пакет вимог» від малого і середнього бізнесу Івано-Франківська та домогтися закріпити ці вимоги в своїх передвиборчих гаслах та врахувати в подальшій роботі на обраних посадах.
«Що головне, – зауважує Леся Аронець, – цей «пакет вимог», наповнений конкретними пропозиціями реформ на місцевому рівні, має сформувати порядок денний передвиборчих програм кандидатів у депутати міської ради та мери на виборах-2015. Разом з тим всі ми розуміємо «ціну» декларативних заяв, не підкріплених наступними діями. Тому передбачаємо подальший моніторинг роботи новообраної влади та лобіювання інтересів бізнесу».
Важливо, що вимоги висуватимуться саме на етапі утворення місцевої владної верхівки. Як правило, кандидати в своїх передвиборчих програмах або взагалі оминають чи не найвагомішого «годувальника» міста – малий бізнес, або обмежуються загальними формулюваннями. А бізнес не завжди здатен донести до можновладців свої потреби крізь бюрократичні нетрі. Тому учасники адвокасі-кампанії розраховують, що завчасний та системний підхід до формування вимог до влади за принципом «знизу догори», а також спонукання потенційних народних обранців до визначених дій допоможе бізнесу втілити в життя свої побажання.
Як зазначила керівник проекту з проведення передвиборчої адвокасі-кампанії в Івано-ФранківськуНаталія Кобильчак, вже з початку другої декади серпня розпочинається серія фокус-груп, до участі у яких запрошуються представники бізнесу, бізнес-об’єднань, асоціацій, що охоплюють різні сфери діяльності, як-от: торгівля, ресторанне й готельне господарство, послуги, будівництво, промисловість та ін. Після виявлення галузевої проблематики для якнайширшого врахування запитів активної бізнес-спільноти проводитиметься анкетування – онлайн опитування всіх зацікавлених підприємців.
Таким чином, вдасться окреслити проблеми і перешкоди, подолання й усунення яких належить до компетенції міських можновладців. Виклики підприємців, розв’язання яких виходить за межі впливу міських керманичів, будуть просуватися через національну платформу малого та середнього бізнесу (msb.enarod.org).
«Маємо амбітні цілі, – відповідає Наталія Кобильчак на запитання про механізм співпраці з кандидатами на місцеві вибори. – З початком виборчої кампанії згенеровані бізнес-спільнотою ідеї й конкретні напрями дій мають бути зафіксовані у передвиборчих програмах кандидатів у депутати та мери на місцевих виборах-2015. З цією метою всі кандидати та політсили, які братимуть участь у виборчих перегонах в Івано-Франківську, отримають «пакет вимог» від бізнесу. Кандидатам, які заявлять свою підтримку підприємництву і виражатимуть готовність у разі обрання реалізувати надані малим та середнім бізнесом пріоритети і реформи, буде запропоновано долучитися до відкритого меморандуму. Після виборів обрані до міської ради представники політичних сил залишатимуться в полі зору згуртованого бізнесу з тим, щоб проголошені реформи не залишилися словами на папері, а таки були реалізовані в нашому місті».
Довідково:
Мале підприємництво в Івано-Франківську – це характерна ознака місцевої економіки, адже, в місті відсутній великий бізнес. Так, за підсумками 2014 року з 3 300 діючих підприємств частка великих склала лише 0,1%, середніх – 3,6% і понад 96% – це малі підприємства. При цьому в загальній кількості малих підприємств, яких налічується близько 3 200 (а це трохи менше половини всіх малих підприємств в регіоні), майже 90% – це мікропідприємства (менше 10-ти працівників та річний дохід не перевищує 2 млн євро). До когорти малого бізнесу слід додати і фізичних осіб-підприємців, яких в місті зареєстровано понад 12,5 тис.
Загалом в Івано-Франківську з чисельністю населення близько 250 тис. осіб в малому бізнесі зайнята сьома частина всіх мешканців та майже п’ята частина дорослого населення. П’ята частина обсягу реалізації продукції теж припадає на малі підприємства.
Проект USAID «Впевнений бізнес — заможна громада» сприяє внесенню, ухваленню та впровадженню невідкладних реформ у сфері боротьби з корупцією та покращення бізнес-середовища для малих та середніх підприємств в Україні. Проект впроваджується Центром міжнародного приватного підприємництва (СIPE).
Американський народ, через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), надає економічну та гуманітарну допомогу по всьому світу понад 50 років. В Україні допомога USAID надається у таких сферах, як економічний розвиток, демократія та управління, охорона здоров’я і соціальний сектор. В Україні Агентство США з міжнародного розвитку надає технічну та гуманітарну допомогу починаючи з 1992 року. За додатковою інформацією про програми USAID в Україні звертайтеся до Відділу USAID із зв’язків із громадськістю за телефоном +38 (044) 521-5741, на Інтернет-сторінку http://ukraine.usaid.govабо на сторінку у соціальній мережі Фейсбук: www.facebook.com/USAIDUkraine