Калуський ЦНАП ставить рекорди та виходить в Інтернет
З січня у Калуському районі за підтримки проекту “Підвищення якості та ефективності надання адміністративних послуг населенню через співпрацю громадян та влади” працює Центр надання адмінпослуг. З часу прийняття першого документу — 24 січня — центр видав 622 документи, побивши рекорди усіх районних ЦНАПів у області, оформив усі необхідні інформаційні стенди та навіть… вийшов в Інтернет — відтепер інформацію про районний ЦНАП можна знайти у соціальних мережах. Все б нічого, та роботу районного ЦНАПу забезпечують усього двоє працівників — керівник — державний адміністратор Ярослава Гасяк та державний адміністратор Анастасія Романишин. Вони розповіли журналістам газети «Вісті Калущини» про послуги ЦНАПу та яким має бути центр у перспективі.
— Ярославо Дмитрівно, здається, на відкритті обіцяли, що працівників у ЦНАПі буде принаймні троє. Коли буде кадрове підсилення і як вдається справлятися двом?
— Двоє працівників замало, але маємо те, що маємо, мусимо встигати. Обіцяли підсилення, проте, швидше за все, через події в державі, економічну кризу та скупі місцеві бюджети сказати впевнено, коли будемо мати ще хоча б одного працівника, важко. А підсилення потрібно б було, адже адміністратор має прийняти документи, опрацювати, оформити, віднести у необхідні служби, а відтак ще й забрати. І все це потрібно зробити вчасно, у визначений законом час. А тільки паперова робота — сканування і ксерокопіювання скільки часу забирає.
— А хіба не введено електронного документообігу?
— На жаль, поки що ще не введено, передбачено ввести у липні. Звісно, нам це значно полегшить роботу, адже пересканувавши, ми зможемо надсилати документи Інтернетом в необхідні служби та управління, а не носити по кілька разів на день.
— Скільки людей в середньому звертається щодня до районного ЦНАПу. І чи надають послуги служби й управління паралельно з вами?
— Чесно кажучи, навіть не думала, що буде стільки людей одразу. В середньому за день звертається 25 осіб. Ще не було за цей період жодної скарги, негативного відгуку чи протермінованої справи. Звичайно, допомагають нам служби, котрі готують документи без порушення термінів. Спочатку, правда, деякі були незадоволені створенням ЦНАПів, не розуміли його призначення, але тепер чимало відзначають зменшення черг, адже ми хоч і оформляємо ту ж саму кількість справ, але, можна сказати, “оптом”. Паралельно вже робота зі службами не ведеться, вони направляють до нас людей, якщо справа належить до переліку адміністративних послуг, які надаються через центр.
Найчастіше звертаються люди, аби зареєструвати місце проживання чи здійснити зняття з реєстрації місця проживання, також звертаються за оформленням першого паспорту для осіб, які досягли 16-річного віку. У нашому Центрі вже видали 70 перших паспортів. До речі, ми якраз змогли передбачити в інформаційній картці і домовитися з міграційною службою про видачу першого паспорта через 10 днів, оскільки 5 березня закінчувалася реєстрація на ЗНО, тому батьки просили пришвидшити процедуру видачі, аби діти змогли зареєструватися для проходження ЗНО.
Загалом у переліку послуг ЦНАПу — 27, проте ми з часом будемо розширювати їхню кількість.
— Розширення цього переліку, швидше за все, слід чекати уже тоді, коли буде кадрове поповнення та нове приміщення?
— Швидше за все, так. Ми планували на початку надавати 53 адмінпослуги, відтак відкинули так звані соціальні — субсидії, допомоги тощо — через великий обсяг роботи. Звісно, коли буде більше працівників і нове приміщення, будемо перелік послуг розширювати. Буває одна послуга “тягне” іншу, такі будемо додавати першочергово, щоб зекономити людям час. Ми вже робимо перші кроки до розширення послуг: якщо людина, наприклад, знімається з місця реєстрації у селі, а реєструється у місті, ми реєструємо, аби не відправляти людину у міський ЦНАП. Так само мав би робити і міський ЦНАП.
— Коли районний ЦНАП переїде в приміщення “Укрпошти”?
— Ми разом з ЦНАПом Коломиї та Надвірни є учасниками пілотного проекту, маємо фінансування ЄС та держбюджету. ЄС на реалізацію проекту виділив кошти, які мають бути використані протягом 24 місяців. За частину ми закупили нове обладнання та техніку, частину вкладемо в приміщення “Укрпошти” (нагадаю, зараз тимчасово районний ЦНАП знаходиться на першому поверсі ОДПІ (податкова), що за адресою Стуса, 2, — авт.). У новому приміщенні, згідно законодавства, може бути передбачено надання супутніх послуг: невеличке фотоательє, кавовий автомат тощо, які на конкурсних засадах можуть встановлювати підприємці. Може бути й кімната-куточок для дітей. Проте, коли буде переїзд і облаштування наразі сказати важко, знову ж таки — залежить від наявності бюджетних коштів і фінансування.